مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی، استانی پیشرو در حوزه فرهنگی و بویژه کتاب و کتابخوانی است.

خراسان رضوی پیشرو در عرصه کتابخوانی
 
به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در اولین جلسه مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به اینکه خراسان رضوی پیشرو در حوزه فرهنگی و بویژه کتاب و کتابخوانی است، گفت:  با تمام این اوصاف کشور ما در حوزه کتاب و کتابخوانی عمومی با مشکلاتی مواجه است و در خراسان رضوی نیز وجود پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ای در شهرها و روستاها و مناطق محروم استان از این مشکلات محسوب شده و ورود خیران و نیک اندیشان استان در این عرصه راه رابرای گشایش فرهنگی و ارتقا فرهنگی استان فراهم می‌کند.

او تصریح کرد: وجود پروژه‌های نیمه تمام و نیاز بسیاری از کتابخانه‌ها به تجهیز منابع کتابخانه‌ای دو مولفه‌ای هستند که نیاز به تشکیل این مجمع و فعالیت آنرا دو چندان می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: راه اندازی کتابخانه‌های سیار در پیشبرد اهداف کتابخانه‌ای تاثیر بسزایی دارد و یک کتابخانه سیار با فعالیت در مناطق مختلف به جای چندین کتابخانه ثابت محسوب می‌شود و راه اندازی این قبیل کتابخانه از مسیر این مجمع دست یافتنی است.

حجت الاسلام سبزیان ازفعالیت کتابخانه سیارسردار شهید ابوالفضل روشنک و کتابخانه شهدای مدافع حرم در منطقه حاشیه شهر مشهد و کارکرد فرهنگی وسیع این دو کتابخانه به عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای در استان یاد کرد و ادامه داد:امیدوارم تشکیل این انجمن و مصوبه‌ها و فعالیت‌های آن در حوزه کتابخانه‌های عمومی کمکی شایان و تاثیرگذار در ارتقا سطح معلومات و آگاهی و مهارت افزایی در خراسان رضوی باشد.

محمد حسین روشنک مدیرعامل مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: چندین سال قبل که برای اولین بار به جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز دعوت شده بودم تعریف کاملی از خیرین حوزه کتاب و چگونگی تاثیرگذاری آن‌ها بر حوزه فرهنگ نداشتم، ولی حالا و بعد از چند سال، از اینکه در این حوزه فعالیت می‌کنم و شاهد حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها و استفاده آنان از کتابخانه‌های خیرساز برای ارتقا علمی و رشد آگاهی و دانایی هستم.

او مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی را تلفیقی از انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد و انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: این مجمع با هدف گسترش فعالیت و تجمیع برنامه‌ها و اهداف به صورت یک مجمع فعالیت خواهد کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی گفت:این عرصه فرهنگی یک فعالیت باارزش و مطلوب، با لذت و حس خوب دنیوی و اجر و ثواب اخروی است.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.